Oznacza to, że jest blisko do ukończenia projektu technicznego statku. Umowę na jego budowę Polska Żegluga Bałtycka podpisała z Morską Stocznią Remontową Gryfia dwa lata temu.
Model badany jest w specjalnym basenie znajdującym się w Ośrodku Hydromechaniki Okrętowej Centrum Techniki Okrętowej w Gdańsku.

– Cieszymy się, że mamy możliwość brania udziału w takim projekcie – powiedział jeden z gdańskich inżynierów.

Przewodniczący Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej, poseł Prawa i Sprawiedliwości Krzysztof Zaremba potwierdza: badania modelowe są prowadzone i świadczy to o dużym zaawansowaniu projektu.

– Mówiliśmy wielokrotnie, że prace konstrukcyjne nad promem trwają. Jednym z elementów są te próby – powiedział Zaremba.

Parlamentarzysta zaprasza na gotowy prom za dwa lata.

– Tak jak mówiliśmy: 2021 rok i widzimy się na pokładzie promu! Możliwy jest paromiesięczny poślizg, ale jestem przekonany, że termin, jeśli chodzi o rok, zostanie utrzymany – wierzy poseł Zaremba.

Promów ma być więcej – ich budową są zainteresowani polscy armatorzy: nie tylko PŻB ale także PŻM.

– Nie chodzi o to, by była to jedna-dwie jednostki, ale mówimy o 10 jednostkach; przynajmniej dwóch dla PŻB i 6-8 dla Unity Line – zapowiada.

Projekt promu realizuje konsorcjum firm Ned Project i StoGda Ship Designe and Engineering oraz Mars Designe Solution.

Źródło: www.radioszczecin.pl